»

Nissan baterije iz odsluženih leafov uporablja v drugih izdelkih

Slo-Tech - Nissan je bil z Leafom eden prvih ponudnikov električnih avtomobilov, zato so tudi njihove baterije že zelo daleč v svojem življenjskem ciklu. Po 13 letih od prvih leafov so nekateri že na koncu življenjske dobe, medtem ko so baterije še vedno delno uporabne. Vprašanje, kaj storiti z izrabljenimi baterijami v električnih avtomobilih, bo sčasoma srečalo vse proizvajalce. Evropska unija je z uredbo že izrazila zahteve po recikliranju in ponovni uporabi odsluženih baterij. Ena izmed možnosti je delna obnovitev in uporaba baterij za druge namene, kar sedaj počne Nissan.

V začetku leta smo lahko brali, da bi lahko stare baterije uporabljali v stavbah kot hranilnike energije. Nissan je na Japonskem že začel obnavljati iztrošene baterije, ki so se sedaj znašle v prenosnih baterijskih paketih. Na japonski trg so prispeli prenosni hrami električne energije, ki vsebujejo dva baterijska modula iz starih leafov. Vsak leaf jih ima nekaj deset. Posamezni modul shrani 1,67 kWh električne...

24 komentarjev

V ZDA iztrošene avtomobilske baterije povezali v 25 MWh

Ars Technica - Ena izmed pogosto izpostavljenih bojazni pri prehodu na električne avtomobile je usoda odsluženih baterij. Čeprav so električni avtomobili v opaznih količinah z nami premalo časa, da bi se iztrošene baterije sploh uspele nabrati, se rešitve že pojavljajo. Ker so zahteve za delovanje v avtomobilih precej stroge, lahko malo postarane baterije še vrsto let delujejo drugod. V Kaliforniji so tako postavili enega največjih zbiralnikov električne energije, ki uporablja baterije iz električnih avtomobilov. Uskladiščiti zmore 25 MWh električne energije, kar ustreza mesečni porabi 100-200 gospodinjstev.

Projekt Sierra v kalifornijskem Lancastru sestavlja 1300 baterijskih paketov iz avtomobilov. Večino sta jih prispevala Honda in Nissan, nekaj pa tudi General Motors in Tesla. S 25 MWh je skladišče več kot dvakrat zmogljivejše kot konec leta 2021. Baterije služijo kot zbiralnik električne energije za glajenje porabe in proizvodnje sončne elektrarne, pa tudi za siceršnje uravnavanje omrežja....

554 komentarjev

Tesla Powerwall v Sloveniji

Posamezna Tesla Powerwall enota

Slo-Tech - Merkur Trgovina in NGEN sta podpisala strateško partnerstvo, s katerim se bo mogoče v poslovalnicah Merkurja podučiti o delovanju baterije Tesla Powerwall ter jo tudi kupiti, namestitev pa bo zagotavljal NGEN. NGEN je skupen podjetniški podvig Romana Bernarda, ustanovitelja Flycom Technologies, ki za elektroenergetska podjetja opravlja helikopterske preglede daljnovodov, ter Damiana Merlaka, soustanovitelja Bitstampa in navdušenca nad podjetjem Tesla.

Podjetje NGEN že ima nekaj izkušenj z baterijami podjetja Tesla. Lani oktobra je na Jesenicah poleg železarne postavilo baterijski hranilnik v priključni moči 12,6MW ter kapaciteti 22,2MWh. Od letošnjega avgusta obratuje že njihov drugi baterijski hranilnik poleg tovarne aluminija Talum Kidričevo, ta ima priključno moč 18MW ter kapaciteto 31MWh. NGEN zdaj svojo ponudbo širi in daje na voljo tudi posameznikom.

Cena baterije Tesla Powerwall je med 9000€ in 9500€, odvisno od zahtevnosti montaže pri uporabniku. V trenutni...

95 komentarjev

Inštitut Ifo: električni avtomobili za okolje slabši od konvencionalnih

Slo-Tech - Nemški ekonomski inštitut Ifo je danes razkril rezultate študije o bilanci izpustov ogljikovega dioksida električnih avtomobilov. Primerjali so električno Teslo Model 3 in dizelski Mercedes C 220d. Ugotovili so, da so izpusti ogljikovega dioksida na prevožen kilometer pri električnem avtomobilu višji, če upoštevamo tudi proizvodnjo baterij, njihovo življenjsko dobo ter trenutne nemške vire električne energije. Študijo je izvedel profesor fizike z Univerze v Kölnu Christoph Buchal in zaslužni profesor ekonomije na münchenski univerzi Hans-Werner Sinn.

Posebej problematično je pridobivanje litija, kobalta in mangana, ki so ključni sestavni deli baterij. Njihovo pridobivanje je energetsko izjemno potratno, saj so ocenili,...

183 komentarjev

Baterije v Teslah se starajo počasneje od pričakovanj

Slo-Tech - Baterije se starajo, kar opazimo zlasti pri mobilnih telefonih in prenosnih računalnikih, ki sčasoma zdržijo čedalje krajše intervale med polnjenji. Zato je eden izmed večjih pomislekov pri nakupu električnega avtomobila, kako dolgo bo baterijski paket zdržal. Zato so na Nizozemskem in v Belgiji naredili raziskavo, v kateri je sodelovalo 350 lastnikov tesel. Ugotavljali so, kako hitro baterija v avtomobilu peša. Rezultati so pozitivno presenetili.

Za Model S in X garancije na avtonomijo ni, medtem ko za Model 3 Tesla garantira 70-odstotno kapaciteto po 120.000 miljah (193.000 kilometrov). Nissan na primer za Leaf obljublja 66-odstotno kapaciteto po 100.000 miljah (160.000 kilometrih). Rezultati kažejo, da s tem še...

85 komentarjev

Nissan Leaf deli lokacijske podatke vsem stranem prek RSS

The Register - Nissan je pred pol leta predstavil svoj električni avtomobil Leaf, ki ima vgrajen pametni sistem Carwings. Ta spremlja vrsto parametrov, med drugim geografske koordinate, hitrost in končno destinacijo (če je vnesena v potovalni računalnik), ki jih lahko voznik deli s spletno stranjo Nissana, v zameno pa dobi različne nasvete, podatke o povprečni porabi ostalih vozil, napotke za izbiro cest ipd. Sedaj pa je Casey Halverson na svojem blogu objavil odkritje, da Nissan te podatke deli vsevprek.

Ob vsaki sinhronizaciji prek RSS, ki omogoča enostavno spremljanje novosti na spletnih straneh z novicami, blogi in podobnimi, Carwings namreč spletni strani posreduje podatke o lokaciji, hitrosti in destinaciji vozila. Tako te podatke prejmejo vse...

3 komentarji